Қош келдіңіздер!

Түзету пәндері бойынша жеке оқу бағдарламаларды құру

26 November 2025

Мектебімізде ерекше білім беру қажеттіліктері бар (ЕББҚ) оқушылармен жүргізілетін түзету-дамыту жұмыстары білім беру үдерісінің маңызды бөлігі болып табылады. Мұндай балаларға сапалы білім беру мен жеке қабілеттерін дамыту мақсатында түзету пәндері бойынша жеке оқу бағдарламалары әзірленеді.
 
Жеке оқу бағдарламасы – әр баланың психофизиологиялық ерекшеліктерін, даму деңгейін және мүмкіндігін ескеретін педагогикалық құжат. Ол баланың оқу процесіне толыққанды қатысуына, білім мен дағдыны өз қарқынымен меңгеруіне және әлеуметтенуіне мүмкіндік береді.
 
 
Бағдарламаны әзірлеудің мақсаты мен міндеттері
 
Мақсаты:
•Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың жеке мүмкіндіктерін ескеріп, білім беру үдерісін дараландыру;
•Баланың сөйлеу, ойлау, есте сақтау, назар, моторика және эмоциялық даму бағыттарын түзету;
•Әлеуметтік бейімделу мен танымдық белсенділікті арттыру.
 
Міндеттері:
•Әр оқушының даму деңгейіне сәйкес оқу мақсаттарын анықтау;
•Оқу мазмұнын бейімдеу және жеңілдету;
•Түзету-дамыту сабақтарын жүйелі ұйымдастыру;
•Баланың жетістігін үнемі бақылап, бағалау;
•Ата-анамен және пән мұғалімдерімен тығыз байланыста жұмыс жүргізу.
 
 
Жеке оқу бағдарламасын құру кезеңдері
1.Диагностикалық кезең:
Оқушының даму ерекшеліктері, сөйлеу тілі, танымдық және эмоциялық жағдайы зерттеледі. Психологиялық-педагогикалық қорытынды жасалып, негізгі бағыттар белгіленеді.
2.Жоспарлау кезеңі:
Оқу мақсаттары, күтілетін нәтижелер және түзету жұмыстарының мазмұны анықталады. Сабақ кестесі, ұзақтығы мен жиілігі жоспарланады.
3.Мазмұнды бейімдеу кезеңі:
Оқу материалы оқушының мүмкіндігіне сай іріктеледі. Көрнекі, ойын, сенсорлық және практикалық әдістер кеңінен қолданылады. Қажет болған жағдайда балама құралдар (сурет, пиктограмма, дыбыс жазбалар, бейнематериалдар) енгізіледі.
4.Жүзеге асыру кезеңі:
Дефектолог жеке және топтық сабақтар өткізеді. Сабақтар барысында баланың сөйлеу, ойлау, қозғалыс және эмоциялық дағдылары дамытылады. Пән мұғалімдерімен бірлескен түзету-дамыту шаралары ұйымдастырылады.
5.Бақылау және түзету кезеңі:
Баланың даму динамикасы жүйелі түрде бақыланады. Қажет жағдайда бағдарламаға түзетулер енгізіледі және жаңа оқу мақсаттары қойылады.
 
 
Нәтижесі мен тиімділігі
•Оқушылардың оқу мотивациясы мен өзіне деген сенімі артады;
•Танымдық, сөйлеу және моторлық дағдылар біртіндеп қалыптасады;
•Әлеуметтік ортаға бейімделу деңгейі жақсарады;
•Әр баланың жеке әлеуеті ашылып, өзін табысты сезінуіне жағдай жасалады.
 
Жеке оқу бағдарламасы – бұл баланың оқу процесіне қатысуына ғана емес, оның жеке тұлғалық дамуына, әлеуметтенуіне және болашақтағы өмірлік бейімделуіне негіз бола алатын маңызды құрал.
Дефектолог: А.Б.Жәми