24 октября 2025
Мектебімізде ерекше білім беру қажеттіліктері бар (ЕББҚ) оқушылармен жүргізілетін түзету-дамыту жұмыстары білім беру үдерісінің маңызды бөлігі болып табылады. Мұндай балаларға сапалы білім беру мен жеке қабілеттерін дамыту мақсатында түзету пәндері бойынша жеке оқу бағдарламалары әзірленеді.
Жеке оқу бағдарламасы – әр баланың психофизиологиялық ерекшеліктерін, даму деңгейін және мүмкіндігін ескеретін педагогикалық құжат. Ол баланың оқу процесіне толыққанды қатысуына, білім мен дағдыны өз қарқынымен меңгеруіне және әлеуметтенуіне мүмкіндік береді.
⸻
Бағдарламаны әзірлеудің мақсаты мен міндеттері
Мақсаты:
•Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың жеке мүмкіндіктерін ескеріп, білім беру үдерісін дараландыру;
•Баланың сөйлеу, ойлау, есте сақтау, назар, моторика және эмоциялық даму бағыттарын түзету;
•Әлеуметтік бейімделу мен танымдық белсенділікті арттыру.
Міндеттері:
•Әр оқушының даму деңгейіне сәйкес оқу мақсаттарын анықтау;
•Оқу мазмұнын бейімдеу және жеңілдету;
•Түзету-дамыту сабақтарын жүйелі ұйымдастыру;
•Баланың жетістігін үнемі бақылап, бағалау;
•Ата-анамен және пән мұғалімдерімен тығыз байланыста жұмыс жүргізу.
⸻
Жеке оқу бағдарламасын құру кезеңдері
1.Диагностикалық кезең:
Оқушының даму ерекшеліктері, сөйлеу тілі, танымдық және эмоциялық жағдайы зерттеледі. Психологиялық-педагогикалық қорытынды жасалып, негізгі бағыттар белгіленеді.
2.Жоспарлау кезеңі:
Оқу мақсаттары, күтілетін нәтижелер және түзету жұмыстарының мазмұны анықталады. Сабақ кестесі, ұзақтығы мен жиілігі жоспарланады.
3.Мазмұнды бейімдеу кезеңі:
Оқу материалы оқушының мүмкіндігіне сай іріктеледі. Көрнекі, ойын, сенсорлық және практикалық әдістер кеңінен қолданылады. Қажет болған жағдайда балама құралдар (сурет, пиктограмма, дыбыс жазбалар, бейнематериалдар) енгізіледі.
4.Жүзеге асыру кезеңі:
Дефектолог жеке және топтық сабақтар өткізеді. Сабақтар барысында баланың сөйлеу, ойлау, қозғалыс және эмоциялық дағдылары дамытылады. Пән мұғалімдерімен бірлескен түзету-дамыту шаралары ұйымдастырылады.
5.Бақылау және түзету кезеңі:
Баланың даму динамикасы жүйелі түрде бақыланады. Қажет жағдайда бағдарламаға түзетулер енгізіледі және жаңа оқу мақсаттары қойылады.
⸻
Нәтижесі мен тиімділігі
•Оқушылардың оқу мотивациясы мен өзіне деген сенімі артады;
•Танымдық, сөйлеу және моторлық дағдылар біртіндеп қалыптасады;
•Әлеуметтік ортаға бейімделу деңгейі жақсарады;
•Әр баланың жеке әлеуеті ашылып, өзін табысты сезінуіне жағдай жасалады.
Жеке оқу бағдарламасы – бұл баланың оқу процесіне қатысуына ғана емес, оның жеке тұлғалық дамуына, әлеуметтенуіне және болашақтағы өмірлік бейімделуіне негіз бола алатын маңызды құрал.
Дефектолог: А.Б.Жәми

