Добро пожаловать!

Арнайы педагогтың жұмысының негізгі бағыттары

26 ноября 2025

Арнайы педагог – ерекше білім беруді қажет ететін балалармен жұмыс істейтін жоғары білікті маман. Оның басты мақсаты – баланың жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, жан-жақты дамуына, оқу үрдісіне бейімделуіне және қоғамда өз орнын табуына жағдай жасау.
 
Арнайы педагогтың жұмысы бірнеше негізгі бағыттан тұрады:
 
 1. Диагностикалық бағыт
 
Бұл бағыт баланың даму ерекшелігін, жеке қабілеттерін және қиындықтарын анықтауға бағытталады.
 
Міндеттері:
•Баланың сөйлеу, ойлау, есте сақтау, зейін, эмоциялық және моторлық дамуын зерттеу;
•Арнайы бақылау мен тестілеу арқылы жеке даму картасын жасау;
•Психолог, логопед және пән мұғалімдерімен бірлесе отырып кешенді талдау жүргізу;
•Диагностика нәтижесіне сүйеніп, жеке түзету-дамыту бағдарламасын құрастыру.
 
2. Түзету-дамыту бағыты
 
Бұл бағыттың мақсаты – баланың дамуындағы кемшіліктерді түзету және оның әлеуетті мүмкіндіктерін дамыту.
 
Негізгі жұмыстар:
•Танымдық процестерді (есте сақтау, зейін, ойлау, қабылдау) жетілдіру;
•Сөйлеу және тіл дамыту жаттығуларын жүргізу;
•Ұсақ және ірі моториканы дамыту ойындары мен жаттығулары;
•Эмоциялық және әлеуметтік мінез-құлықты қалыптастыру;
•Әр баламен жеке және топтық сабақтар өткізу.
 
3. Кеңес беру және әдістемелік бағыт
 
Арнайы педагог ата-аналарға және педагогикалық ұжымға кәсіби кеңес беріп, баламен жұмыс істеудің тиімді жолдарын ұсынады.
 
Міндеттері:
•Ата-аналарға баланың даму ерекшеліктерін түсіндіріп, үй жағдайында қолдау көрсету жолдарын үйрету;
•Мұғалімдерге ерекше білім алушылармен жұмыс жүргізудің әдістемелік нұсқауларын беру;
•Психолог, логопед, әлеуметтік педагогтармен бірлесе отырып командалық кеңес өткізу;
•Түзету сабақтарының нәтижесін педагогикалық кеңестерде талқылау.
 
4. Бейімдеу және әлеуметтік қолдау бағыты
 
Бұл бағыт ерекше баланың қоғамға бейімделуіне, өзін еркін сезінуіне және өз мүмкіндігін жүзеге асыруына мүмкіндік береді.
 
Міндеттері:
•Баланың ұжыммен қарым-қатынас орнатуына көмектесу;
•Өзін-өзі күту, дербестік және жауапкершілік дағдыларын дамыту;
•Топтық ойындар мен бірлескен іс-шаралар арқылы өз-өзін көрсетуге мүмкіндік жасау;
•Қоғамдық өмірге белсенді араласуға жағдай туғызу.
 
5. Ақпараттық-ағартушылық бағыт
 
Арнайы педагог қоғамда инклюзивті білім берудің маңыздылығын түсіндіруге, ерекше балаларға деген оң көзқарас қалыптастыруға үлес қосады.
 
Міндеттері:
•Ерекше білім алушылар туралы ақпараттық бұрыштар мен буклеттер әзірлеу;
•Ата-аналар жиналысы мен семинарларда инклюзивті білім берудің артықшылығын түсіндіру;
•Мектеп сайтында арнайы айдар ашып, ата-аналарға пайдалы материалдар ұсыну;
•Арнайы педагогикалық іс-тәжірибені тарату және үздік тәжірибелермен бөлісу.
 
Қорытынды
 
Арнайы педагог – ерекше балалардың жүрегіне жол таба білетін мейірімді маман.
Ол әр баланың мүмкіндігін көріп, сенімін арттырып, қоғамда өз орнын табуға жетелейді.
Бұл маманның еңбегі – мейірім мен жауапкершіліктің үлгісі.
 
Арнайы педагог: Г. Ғабитқызы